Wednesday, February 9, 2011

jangan PerLEKEh bangsE SENDIRI,,,,

assalamualaikum.......lalalala~~~~....so sorry about this blog...coz i can't be a good writer....n byk citer2 yg mengarut.....myb sbb ni blog aku an..so up 2 me la nk wat guane..hahaha..anywy hope u allz hepy n bhgie disamping fmily tercinte..lalalaalal~~~~...aryny aku nk wish takziah and be strong to allz malaysian studnt that hve been trble in mesir....semoge u allz slmt pulng n bersabar wlupn rindu nk bljr....hehehe..n xlupe gak utk my cousin...yg xsmpy2 lg dr jeddah...aku harap ko pon sihat2 je,,, ENJOY IT!!!!heheeh
  
  xlupe gak utk shbt2 aku yg ad kt malaysia trcinte yg di uji oleh allh s.w.t dengan limpahan bah yg beso yg bleh dikatakn truk gak berbnding 2006...n ingtlah.....allah xkan uji seseorg mengikut kemampuannya....sabar ea....insyaallah ad hikmah di sebalik tabir...
  
  posting aryni sal budaya masyarakat melayu...sebut betul2..MELAYU.....hah....knpe???xsuke ke????ish3...xdela....bkn xsuke.....tp kurg minat ngn budyenye je......atau lbih dikenali sbgai.....adat.......hehehe....bukan adat perpatih ataupun temenggong.....tapi...................................jeng..jeng..jeng...




LAMBAT....LIAT....LENGGANG..LONGLAI....LEMAH..LEMBIK....LEMAK....LEPAS...LIPIS...eh3....xde3..aku saje je tambah3...sory3....





  citer ni berlaku time raya cina ary2 ...n kebetulan lak aku jd org yg trpnting la gak ..cewaa...bAngge sei...ngeh4...xde la aku gurau je...time cuti ri 2....aku kne la jd pengepit ...eh3..pengapit utk abg sepupu aku...so aku pon pki la smrt2..utk majlis tu an...and ikutla dye,,mse tu dalam kul 1.45 ptg kot...yela...majlis kol 2.30 ptg..so kne la dtg awl an....tp sebab rumah pengantin prmpn 2 dkt la gak..kt daerah yg same....so xla cuak sgt....

  nk dijdikan cite...ttbe2 jln time 2 jam la plak..(bkn jam roti naa..)almaklumlah...raye cine la katakn,,,,so our journey quite slow r gak....tiptuptiptup...da kol 2.15....pah 2...mslahnye lg....rombongan abg sepupu ak(sedare2 aku n pakcik2 aku xsmpy ag..sbb jam..)lalalalala`````..camne ni skng da kol 2.30....td mse sblm g..uncle2 aku kte suh grak dlu..n majlis bese mule lmbat....tp..ni la akibatnye..

  yg abg sepupu aku pn nsihatlah kt aku..pahni hang jgn wt cmni..susah...kita dalam majlis org..so kne punctual ngn masa ..lau nk ikut adat sampi ble kite nk maju...nk aman n damai..n skrg jam da dkt kol 3...rombongan xsampi ag..so pe ag runSIng r kan...abg2/mat2 kompang..da bising asyik tye bile nk strt...pngntin pmpuan lak aysik call je....aduh3....aku terpkir leceh gak gni...wawawawwa...

 5 mnt kmudian uncle2 ak pn smpy..tp mse 2 ktorg da berarak la..seb bek sempat cilok2 masuk..heheehee...so slmtla majlis.....mkn la kyg2....sblm  2 abg sepupu aku smpt g nasihat ag..nti ko jgn jd cmni.....hehehe...klu kwin ngn org dkt mmg lmbt dtg..sbb dkt....n kita gak kate,,ak bnci melayu...cewaah.....xde la..dye kate smpy ble la melayu nk maju n bijak lau ad mindsetting cenggini..hehee..






moral of the stories;;;; jgn memperlekehkan bngse sendri...tp marilah kite same2 majukan dri n bangse kite..as long x menyusahkan org len....ngeh3....say sorry to allz my family n uncle....hahaha...saje je...n jge dri....
******xd kne mngene ngn yg hidup atau yg mati...
cheers..
assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment